Традиционное общество России (IX - XVII вв.). Гузарова Н.И - 45 стр.

UptoLike

Рубрика: 

11. А которои своего истца переможет, — ино того человека повинити.
12. А которои истець будет побит по грамотам, ино того человека повинити,
и грамоты его посудить, а правому человеку на ту землю и судница дати; а
подсудничье князю и посадником и сотскими всеми взяти 10 денег.
13. А кто у кого иметь землю отъимати выкупом, а старые грамоты у того
человека, у кого землю отъимают, ино воля того человека, у кого старые грамоты:
хочет на поле лезет или своего исца к правде ведет, на его выкупе, покуду отнимает...
18. А кто по волости ходит закупен, или скотник, а имет искати тако же
соблюдениа, или верши,ино господе, обыскать правда, тако же присужает, на ком
сочат, хочет сам поцелует, или на поле с ним лезет, а хочет ему у креста положит...
25. А которои позовник поидет исца звати на суд, и тои позваныи не поидет на
погост к церкви позывницы чести, или стулится от позывницы, — ино позывница
прочести на погосте пред попом; или пакы тои же позваныи позывницею, не емля
оброку да не станет на суд пред господою, ино господе дать на него грамота, на
виноватого, на 5 день позовником.
26. А кто возмет грамоту на своего исца, ино ограмочному поимав по грамоте,
не мучит, ни бить, поставить пред господою; а ограмочному против своего исца ни
битися, ни колотия; а толко имеет сечися, или колотися, да учинит головшину, ино
быти ему самому в головшине.
27. А где учинится бои у торгу или на улицы во Пскове или на пригороде, или в
селе на волости в пиру, а грабежу не будет, а тот бои многы люди видели в торгу или
на улицы, или в пиру, а ставши перед нами человеки 4 или 5, а ркучи слово: «того
бих», ино кто лился, того человека их душа выдати в рубли битому человеку, а
княжая продажа. Тои же бит учнет клепать грабежом, — ино ему ходит исца послухом
одным человеком того деля, занеже и после прислужати.
34. А у которого псковитянина у какова учинится татба в Пскове или на
пригороди, или в сели на волости,ино явить старостам, или околным суседом, или
иным сторонным людем, а в пиру, ино и пировому старосте, или пивцам явити, а
государю пировому целованья нет, а псковитянину человека из волости во Пскове на
волную роту не взяти, весть ему к роте, на кого ему не любовь.
35. Кто из церкви, где татба учинилася; тако же и пригорожане, или селянин
псковитянин на пригороде, или на роту не звати, вести ему к роте псковитину, где
татба учинилася...
42. А которои государь захочеть отрок дати своему изорнику или огороднику,
или кочетнику, ино отрок быти о Филипове заговение. Такоже захочет изорник
отречися с села, или огороднику, или кочетник, ино тому же отроку быти; а иному
отроку не быти, ни от государя, ни от изорника, ни от кочетника, ни от огородника.
42. А запрется изорник или огородник, или кочетник отрока государева,ино
ему правда дать, а государь не доискался четверти, или огороднои, или части, или с
ысады рыбной части.
43. А которои кочетник заложи весну, или исполовник у государя, ино ему
заплатить весна своему государю, как у другои чате доставалося на том же исаде.
44. А государю на изорники или на огородники, или на кочетники волно и
взакличь своеи покруты и сочить, серебра и всякои верши по имени, или пшеница
ярои или озимои, и по отроку государеву или сам отречется....
45